نوشته های مِن

وب نوشته های یک پسر کُرد

دیوانه ها آمدند!

with 13 comments

Slipknot - Psychosocial

از اونجا که من به موسقی متال علاقه دارم ولی هیچ وقت نمیتونم با گروه Slipknot رابطه برقرار کنم شاید به خاطر این که آهنگاشون از قاعده خاصی پیروی نمیکنه،ریتم های خیلی سریع،تکراری و جیغ و داد زیاد و بی موقع باعث میشه آهنگ از فهم خارج و نرسیده به آخر تکراری شه.یکی از دوستام میگفت از اعضای 9 نفری،فقط 5 نفر اونا به درد میخورن و بقیه اضافی هستند!
اما فکر کنم Slipknot هم خودشون دونستن با این سبک نمیتونن زیاد دوام بیارن(شاید هم حرف های من و دوستم رو شنیدن!) و تو آلبوم جدیدشون (All Hope Is Gone) تونستن پیشرفت چشمگیری داشته باشند و ضعف های قبلی خودشون رو برطرف کنن.
آهنگی توی این آلبوم نظر من رو جلب و من رو به این گروه علاقه مند کرد،آهنگ Psychosocial بود.
روانی!( Psychosocial) یک آهنک تقریباً 5 دقیقه ای با سبک آلترناتیو متال و ریتم های کوبنده و تقریبا آهسته در سال 2008 انتشار پیدا کرد.این آهنگ تفاوت زیادی از نظر ریتم و تلفیق موسقی،با آهنگ های قبلی Slipknot داره،به عبارتی خواننده های این گروه میدونن چه وقت هایی داد بزنن تا به محتوای آهنگ لطمه نخوره!
اوج این آهنگ از دقیقه سوم شروع میشه،ناگهان ریتم کند میشه و صدای جیغ و داد Corey Taylor با صدای خشن گیتار تلفیق میشه و مو رو به تن هر جنبنده ای سیخ میکنه!
کلیپ این آهنگ در مزرعه ای در شهر جامائیکا (شَهره،کشور نیست!) در ایالت آیووا در آمریکا فیلم برداری شده.توی این کلیپ،گروه،در مزرعه ای میخونن که توی آتیش داره میسوزه که طبق کفته گروه منظورشون از برزحه!این کلیپ در یوتیوب بیش از 16 میلیون بازدید کننده داشته و برای بهترین ویدیو راک نامزد شده.
در آخر اعتراف میکنم که این آهنگ یه کم بهتر از آهنگ مرلین منسون کار شده!و حتما توصیه میکنم این آهنگ رو گوش کنید.
متن آهنگ رو اینجا ببینید.
آهنگ رو از اینجا دانلود کنید+تورنت (نمیدونید تورنت چیه؟!اینجا رو کلیک کنید).
ویدیو کلیپ رو با کیفیت های متوسط و عالی نگاه کنید(اگه هیلتره از این آدرس استفاده کنید).
دانلود کلیپ+تورنت.
آلبوم All Hope Is Gone رو دانلود کنید + تورنت
مطالب مرتبط:
رسیدن به اوج پستی پس از دو سال.
حتی به آدم و هوا رحم نمیکنند.

Written by سینا

2009/08/21 در 13:33

13 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. سلام ،

    آهنگ رو دارم دانلود مي‏كنم ،
    اميدوارم آنقدرا هم كه گفتي بد نباشه.
    گوش كنم حتمن نظرم را به عنوان كسي كه ميانه خوبي با موسيقي متال(بجز آهنگ زيباي Nothing Else Matters گروه Metalica) نداشته ون داره براتون خواهم گفت.

    ممنون.

    mikhestan

    2009/08/22 at 15:41

    • mikhestan جون!
      این آهنگ من رو به Slipknot علاقه مند کرده!و اصلا هم بد نیست،من نگفتم بده!!
      Psychosocial واقعا عالیه…
      حتما نظرت رو بگو،احساست بعد از این آهنگ میتونه خیلی جالب باشه…

      سینا

      2009/08/22 at 16:04

  2. سلام ،

    سينا جان ،
    راستش را بگم ،
    نه بگم ، بگم ،
    والا موقع گوش كردن اين آهنگ موهام سيخ كه چه عرض كنم ،
    مثل تيغاي جوجه تيغي هركدوم به يكطرف پرتاب شدند.
    سينا جان ،
    اعصاب درب و داغوني دارم كه تحمل اينطور آهنگ‏هاي سنگين را برام سخت‏تر ميكنه ولي براي دوستم گذاشتم گوش كرد و كلي به‏به و چه‏چه كرد و خواست كه بقيه آهنگ‏هاي اين آلبوم را براش بگيرم.
    حالا كه اين آهنگ ما را انداخت توي دردسر ، من هم بايد شما را بعنوان شريك جرم توي اين دردسر شريك كنم ازت خواهش كنم كه لطف كني بگي كجا برم و پيدا كنم و براش دانلود كنم؟
    ممنون از لطفت.

    mikhestan

    2009/08/22 at 17:54

    • عجب بلایی اومده سرت!به کسی که صدمه نزدی؟!…
      ولی من با اینطور آهنگا به آرامش میرسم!بعضی شبا که بی خوابی به سرم میزنه گوش میدم تا خوابم ببره!
      اختیار داری داداش تا باشه از این جرم ها!اسم آلبوم All Hope Is Gone که برای دانلود + تورنت گذاشتم میتونی دانلودش کنی..

      سینا

      2009/08/23 at 13:53

  3. سلام سینا جان
    از وبلاگ mikhestan میام،
    آهنگ رو دارم دانلود می کنم، تموم شد گوش می کنم و نظرم رو می دم؛ من بیشتر به موسیقی راک علاقه دارم، البته همیشه دیوونه ریتمها و ملودیهای عجیب و غریب بلوز و جز و سرخوشی دردناک ِ کانتری بودم و هستم، بیشتر از این نمی تونم توضیح بدم که لو می رم!
    از MEtall هم خوشم میاد، ولی نه از Heavy، بیشتر از Thrash Metal و Speed Metal.
    بارزترین نمونه ش هم Master of Puppets شاهکار ِ متالیکا.
    بر می گردم

    آرش پارسا

    2009/08/24 at 11:57

  4. گوش کردم
    هیچ وقت نتونستم و نمی تونم با چنین سبکی ارتباط برقرار کنم؛ آلترناتیو متال نیست، ولی تلفیق چند سبکه، مثل Doom و Heavy، البته از تنظیم اهنگ خوشم اومد، مخصوصا اون ریف خوشگل الکتریک تو اول اهنگ با فیدبکای بی نقص که ریتم الکتریک دوم میاد روش و درام هم همزمان شروع می کنه به سولو زدن و بعد هم با یه پاساژ خوب میره رو ریتم اصلی، البته از ریتم کند آهنگ خوشم نمیاد و هارمونیش رو هم دوست ندارم؛ ولی از سولوی اولی خیلی خوشم اومد، هم اولش که سوییپ می زنه بی نقص کار می کنه و هم بعد که دو تا الکتریک با هم هارمونایز می زنن (اول سوم و بعد هم چهارم کاسته -Diminished 4th- اگه اشتباه نکنم، چون یه بار فقط گوش کردم).
    اگه ترش متالش بیشتر می شد، بیشتر دوسش داشتم؛ البته همه سلیقه ها قابل احترامن و هر گروه و سبکی هم علاقه مندای خودش رو داره.
    در مجموع بگم؛ این آهنگ نمره خیلی بالایی می گیره، از تمام جهات، مخصوصا تنظیم؛ فکر می کنم یکی از آهنگهای جوندار ِ این سبک باشه.
    ولی من علاقه خاصی بهش ندارم.
    بهروز باشی و کامیاب

    آرش پارسا

    2009/08/24 at 12:18

    • آرش عزیز.
      این آهنگ خیلی خوب کار شده و هر کسی یه سلیقه داره….
      در کل از این که نظرت رو گفتی خیلی ممنونم.
      موفق باشی…

      سینا

      2009/08/25 at 12:17

  5. سينا جان،
    بلاي اصلي توي اين چند روزه سرم اومده كه بعد از دانلود اين آلبوم براي دوستم، ديگه ول كن نيست و هر موقع با هم هستيم(خوشبختانه هر روز با هم هستيم)مجبورم بخاطر اون به آهنگهاي اين آلبوم گوش كنم.
    خلاصه اين كه اين دوست ما خواست كه بخاطر سليقه خوبت ازت صميمانه تشكر كنم و خودم هم بخاطر اين كه اين آلبومي كه شما معرفي كردي به مذاق اين دوست بنده خوش آمده ازت صميمانه متشكرم كه باعث شدي بالاخره از يكي از سي‏دي‏هاي كه توي سي‏دي‏هاي من هست خوشش بياد و زماني كه باهم هستيم كمتر غرغر كنه.

    بهترين‏ها را براي تو دوست عزيزم آرزو مي‏كنم.

    mikhestan

    2009/09/01 at 09:49

    • خواهش میکنم دوست گلم.
      یادته گفتم اگه چند بار دیگه بیایی تو وبلاگم به این سبک علاقه من میشی!حالا یه قدم نزدیک شدی!
      از طرف من به دوستت سلام برسون!

      سینا

      2009/09/04 at 11:33

  6. سلام.
    اولین بارمه اینجا میام. واقعا وبلاگ خوبی داری، خسته نباشی.
    به نظر من وقتی نمی تونی با موسیقی این گروه ارتباط برقرار کنی، بهتره بگی که به سلیقت نمی خوره.
    این هفتمین آهنگ اسلیپنات بود که نامزد گرمی شد! یعنی سال های 2001، 2002، 2003، 2005، 2006، 2009 !! که سال 2005 نامزد دو گرمی بود.
    خواهش می کنم فقط این چند تا آهنگو گوش کن و بعد برای من توضیح بده منظورت چیه که میگی خودشونم فهمیدن با این سبک نمی نونن دووم بیارن؟!!!!
    Wait and Bleed
    Vermilion
    Surfacing
    Duality
    I Am Hated
    راستی اگه می شه آدرس اون دوستت رو که در مورده اضافی بودن اعضای گروه اون حرف رو زده به من بده کارش دارم.

    Ali

    2009/09/19 at 13:19

    • سلام علي جون!خيلي خوش اومدي.
      آقاعلي!اگه به قسمت موسقي وبلاگ يه سر بزني ميبيني که من در مورد موسقي سنتي ننوشتم و همه نقدهام در مورد موسقي متال بوده،پس اين ارتباط برقراره!
      در مورد جوایز گرمی،تمام آهنگ ها فقط کاندید بودن!به غیر از Before I Forget که تو جشنواره Best Metal Performance در سال 2006 برنده شد!
      توی آهنگای مذکور فقط Surfacing به دلم میچسبه!اون هم نسخه لایو،ش!
      Spit It Out و Three Nil رو از قلم انداختی…
      بازم سر بزن خوشحال میشم.

      سینا

      2009/09/20 at 11:15

      • سلام!
        آخه متال اونقدر هم کوچیک نیست و خیلی سبک های مختلفی رو شامل میشه.
        مثلا من بیشتر وقتمو دوم متال گوش میکنم، و اصلا نمیتونم ترش متال رو تحمل کنم!
        پس کل قضیه فقط بحث سلیقس. نه خوب بودن یا بد بودن اسلیپنات!
        منم گفتم فقط کاندید بودن.
        خیلی آهنگای دیگه هم از قلم افتاده…
        موفق باشی.
        😉

        Ali

        2009/09/20 at 13:03

    • سلام علی جون.باز هم خوش اومدی…
      در بزرگی و زیاد بودن شاخه های متال هیچ شکی نیست(14 نوع سبک اصلی و بیشتر از 15 نوع شاخه) و این باعث میشه که هر سایقه ای یه سبک رو بپسنده.من اسلیپنات رو دوست دارم و چند تا از آهنگاش از آهنگ های محبوب من هستند…
      موفق باشی.

      سینا

      2009/09/21 at 08:07


پاسخی بگذارید

